You are here!!


De geschiedenis van Activia

De geschiedenis van Activia

1899
Henry Tissier, een Franse kinderarts, is de eerste die bifidobacteriën vindt in de darmflora van baby's die borstvoeding krijgen.

1908
Élie Metchnikoff, die de Nobelprijs won en aan het Institut Pasteur studeerde, beschrijft de positieve impact van gefermenteerde melkproducten een positieve impact hebben op de  gezondheid.

1919
Isaac Carasso, die van het onderzoek van Élie Metchnikoff hoort, maakt zijn eerste yoghurt met fermenten van het Institut Pasteur en verkoopt die in apotheken.  Het merk Danone is geboren...dat komt van Daniel en is Isaacs koosnaampje voor z'n zoon. 

1929
Wanneer Daniel Carasso 24 jaar is, lanceert  hij het merk  Danone op in Frankrijk. En dat is waar ons verhaal pas echt begint.

Jaren 1980
In de jaren 1980 werken de wetenschappers van Danone aan een yoghurt met bifidobacteriën. 

1985
Na talloze experimenten en in-vitroscreenings ontdekt het onderzoeksteam van Danone een stam van bifidobacteriën die kan overleven en groeien in melk: onze exclusieve Bifidus ActiRegularis®. 

1986
We ontwikkelen een baanbrekend proces en een mix van fermenten waarmee we een gefermenteerd melkproduct kunnen maken waarin de Bifidus ActiRegularis® in grote hoeveelheden kan overleven en groeien. 

1987
In Frankrijk brengen we Bio (de oorspronkelijke naam van Activia®) uit in een groene verpakking, een ontwerp dat al even uniek is als zijn inhoud. 

2000
Bifidus ActiRegularis® wordt gedeponeerd in de Franse Nationale Collectie van Culturen en Micro-organismen (CNCM) – een wereldberoemde stammenverzameling van het Institut Pasteur in Parijs. De geïsoleerde stam wordt wetenschappelijk geïdentificeerd als Bifidobacterium lactis CNCM I-2494.

2006 
Bijna 20 jaar nadat het voor het eerst over de toonbank ging, wordt Activia® de wereldwijde merknaam van ons product. 

Vandaag
We zijn het grootste merk voor verse melkproducten ter wereld*. We genieten van meer dan 30 jaar onderzoekservaring op het vlak van fermenten en yoghurtprocessen om zo een heel uniek product te maken. 


*uitgezonderd privélabels. Bron: Nielsen 2015

ONTDEK EN GENIET