You are here!!


Haal het meeste uit de lente met een nieuw trainingprogramma

Nieuw seizoen, nieuwe sport! Nu in de lente de zon weer te voorschijn komt, wordt het tijd om uw trainingsroutine nieuw leven in te blazen. Benut de langere dagen om trainingen in te plannen in uw avondagenda. Overleg eerst met uw dokter om er zeker van te zijn dat de sport afgestemd is op uw lichaam, leeftijd en conditie. Hier volgen onze aanbevelingen; kies er één uit, of probeer ze allemaal.

Deel rake klappen uit met kickboxen

Er is niets bevredigender dan een kickboxsessie met goede muziek om uw adrenaline te laten stromen. Laat de spanning van uw werk los terwijl u uw lichaam traint. Kickboxen is in het bijzonder geschikt voor het vormen van arm- en beenspieren: ideaal om in topconditie de zomer in te gaan.

Spetteren met watersport

Over de zomer gesproken, waarom gebruikt u het seizoen ervoor niet om uw watersporttalenten aan te scherpen, zodat u bijzonder professioneel voor de dag komt wanneer de vakantie begint? De nieuwste watersporttrend is paddleboarding. Het ziet er eenvoudig uit, maar het kost uw kernspieren erg veel inspanning om te balanceren op het board! Windsurfen en waterskiën zijn in het bijzonder geschikt voor het trainen van de dijbeenspieren en de armen.

Ga dansen

Of het nu salsa, ballet of jazz is, dansen is een uitstekende manier om te trainen en plezier te hebben tegelijkertijd. Dans verbetert uw flexibiliteit en u traint vooral de bil- en beenspieren. Bovendien is het een zeer sociale activiteit - populair bij vriendengroepen die graag samen optrekken.

De klim naar succes

Voor goed getrainde armen, bilspieren en een sterke kern, moet u naar de hemel reiken! Klimmen, een unieke mix van kracht- en cardiotraining, is geschikt voor alle niveaus. Of het nu binnen of buiten is, de uitdaging alleen al om de top te bereiken, zorgt voor een flinke dosis endorfine in u lichaam.

Geef een nieuwe draai aan spinnen

Hebt u al eens van spinnen gehoord? U hebt op de sportschool vast wel een les gezien. Klinken hometrainers, luide muziek en een coach die "harder trappen!" roept bekend in de oren? Met spinnen verbrandt het lichaam veel calorieën in zeer korte tijd, waardoor het een uitstekende activiteit is voor na het werk.

Fitness-schema

Trainen voor een wedstrijd? Fitness-schema's, combinaties van verschillende cardio-oefeningen, zijn ideaal om uw conditie te verbeteren en alle spieren van het lichaam te trainen. Van touwtje springen tot opdrukken, elk onderdeel van het fitnessschema wordt nauwkeurig getimed, waardoor u een volledige lichaamstraining doorloopt.

Tennis en squash

Zoek een bereidwillige partner (of drie) en ga de tennisbaan op voor een ontspannende en plezierige workout. Als het lenteweer wat onbestendig is, probeer dan eens squash als alternatief. Het voordeel van squash is dat u het alleen kunt doen, als u behoefte hebt aan wat tijd voor uzelf. Of als u eerst wilt oefenen voordat u anderen uw vaardigheden toont.


De lente is het perfecte seizoen om uw trainingprogramma nieuw leven in te blazen! Heeft u suggesties voor nieuwe sporten om deze lente uit te proberen?

 

ONTDEK EN GENIET